top of page
  • Merel

Lokaal online adverteren: Uw bedrijf optimaal vindbaar in uw eigen regio.

Bijgewerkt op: 31 mrt. 2023



Uw klanten komen uit de regio. Het is dan noodzaak om ook in de regio optimaal aanwezig te zijn bij uw doelgroep. Hiermee zorgt u namelijk niet alleen voor een grotere naamsbekendheid. Ook zorgt u direct voor meer bezoekers op uw website. En die bezoekers, dat worden weer klanten. Hoe u dat het beste kan doen? Dat vertellen we u in deze blog.


Succesvol lokaal online adverteren

Succesvol lokaal online adverteren zorgt voor meer bereik, meer bezoekers naar uw website en uiteindelijk ook meer klanten. Wanneer u dit combineert met conversieoptimalisatie, krijgt u een schaalbaar systeem waar u op kunt vertrouwen. Om het makkelijk voor u te maken, leren we u in 5 stappen hoe u online adverteren in uw regio succesvol inzet:




















Kies uw doelgroep om lokaal te adverteren

We weten bij lokaal online adverteren dat uw doelgroep zich in ieder geval in uw regio bevindt. Maar wie is uw klant nu echt? Zijn het mannen, vrouwen of beide? Is het de scholier op zijn hoverboard die een nieuwe gadget koopt, of is het oma die haar nieuwe steunkousen via de iPad die ze cadeau kreeg zoekt? Allemaal heel geldige vragen.


Wanneer u die vragen van te voren stelt, kunt u de advertenties aanpassen op hun beleef wereld. En wanneer u dat doet, zal u zien dat er veel meer mensen op uw advertenties klikken. Zo kost een klant u uiteindelijk veel minder.




Bepaal de lokale online advertentie strategie

U hebt uw doelgroep bepaald. U kan nu een heel goede inschatting maken hoe uw doelgroep zich online beweegt. Die doelgroep noemen we ook wel de buyer persona. Met die informatie gaat u een media strategie bedenken. Uw wilt namelijk daar aanwezig zijn, waar zij zich bevinden. Zo laat u ze op Instagram een beleving van uw merk zien. Of wat dacht u van een filmpje om te laten zien hoe gaaf uw bedrijf is. Daarnaast deel en promoot u updates op uw bedrijf op LinkedIn om ook uw zakelijke klant goed geïnformeerd te houden.


De online advertentie strategie brengt jouw klantreis in kaart. En die klantreis gaat u helpen om de optimale “customer journey” in te zetten bij lokaal online adverteren.




Leer van het gedrag van uw bezoekers

We ❤️ data. Maar echt, we zijn ervan doordrongen. Simpelweg omdat die data precies vertelt of uw lokale online advertenties doen wat ze moeten doen: Scoren! Bekijk de resultaten van uw campagnes in alle systemen die hiervoor beschikbaar zijn. Hoe ziet

de CTR er uit van uw lokale Facebook advertenties. Welke lokale zoekwoorden dragen bij aan het krijgen van nieuwe klanten. Wat zegt Google Analytics over de bounce rate? En welk kanaal heeft wat bijgedragen aan het verkrijgen van nieuwe klanten (attributie).


Wilt u echt scoren? Dan is het belangrijk om doordrongen te zijn van het gedrag van uw bezoekers. Wanneer u dit doet, kan u namelijk beginnen met de volgende stap: Optimaliseren!




Optimaliseer uw lokale advertenties en landingspagina’s

Zoveel data, zoveel lessen. En daar mogen we nu ook wat mee doen. Het optimaliseren van uw lokale advertentie campagnes is een mes dat aan meer dan twee kanten snijdt. En dat leggen we heel eenvoudig uit:


• Door optimalisatie van uw advertenties gaan de kosten per klik, conversie of duizend weergaven (CPC, CPA, CPM) omlaag. Zo betaalt u minder en krijgt uw voor hetzelfde advertentiebudget meer bezoekers.


• Lokale online advertenties optimaliseren zorgt er daarnaast voor dat u nog gerichter kunt adverteren binnen uw doelgroep. Hierdoor verhoogt u het aantal mensen dat op uw advertenties klikt (CTR). Dit zorgt dat u nog meer mensen bereikt en dus optimaal in beeld bent bij uw lokale doelgroep.

• Wanneer u naast uw online advertenties ook uw landingspagina(’s) optimaliseert, zorgt u ook nog eens voor veel meer conversies. Het moet niet gekker worden!


“Allemaal heel erg leuk MKB Marketing Zeeland, maar wat zeggen al die termen dan?” Heel simpel: U gaat niet lineair maar exponentieel groeien. Kortom: Een resultaat dat u schaalbaar kan laten groeien. Eigenlijk is dat dus de allerleukste fase van lokaal online adverteren.


















Laaghangend fruit en lange termijn

De strategie zoals hierboven beschreven laat zien hoe u met een goed plan direct resultaten kan behalen en zo kan opschalen. U legt een basis waar u direct uw voordelen uit haalt. En dan nu een zin alsof we naar een Peter R. de Vries programma kijken: Maar, er is meer…


Oh ja? Zeker! Die data die we verzamelen is niet alleen bruikbaar voor uw advertenties. U ziet ook welke zoekwoorden en onderwerpen interessant zijn voor Uw lokale SEO strategie . Zo bent u niet alleen lokaal vindbaar met uw advertenties, maar werkt u ook aan een lange termijn SEO doelstelling. Win-Win-Win.


Met welke strategie gaan we u blij maken?

Wanneer u helemaal tot hier hebt gelezen, weet u nu ook dat wij weten hoe u mensen kan boeien. Dat kunnen we ook met uw klanten doen. Dat laten we u graag zien. Vul uw e-mailadres in, dan gaan wij u vertellen hoe!


Vul hier uw e-mailadres is.



Of geef ons een belletje: 0653247557



Meer leren over social media marketing?

Lees hier verder.

bottom of page