Open Site Navigation
Logo MKB online marketing
  • Anna-Lena

LinkedIn Marketing

757 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 9 miljoen in Nederland. 10,3 miljard dollar omzet. 15 procent van ondernemers wereldwijd beschouwt het als het belangrijkste sociale mediaplatform. Als u zichzelf nu afvraagt: "Hoe, waar, wat?!" – Keep calm en get LinkedIn!






Over LinkedIn

LinkedIn is een sociaal netwerkplatform voor het onderhouden van businesscontacten. Opgericht in 2002 in de VS en sinds december 2016 onderdeel van Microsoft. In het boekjaar 2021, dat eindigde op 30 juni, behaalde LinkedIn een omzet van ongeveer 10,3 miljard Amerikaanse dollar. Het aantal leden binnen Europa bedroeg in juni 2021 rond 198 miljoen, in Nederland ongeveer 9 miljoen.

Doet u al genoeg met LinkedIn? Zo niet, dan zal deze blog u overtuigen waarom u hiermee moet starten.


 


LinkedIn marketing

LinkedIn marketing is het proces om op LinkedIn:

· contacten te maken

· leads te genereren

· bekendheid te creëren

· inhoud te delen

· traffic naar een website te leiden.


Het maakt deel uit van veel succesvolle marketingstrategieën en is waarschijnlijk het belangrijkste socialemedianetwerk voor het werven van nieuw personeel. Het inzetten van LinkedIn Marketing kan organisch met goede content. Maar dit kan ook met gericht adverteren.

Voor bedrijven biedt LinkedIn de mogelijkheid om gebruikers op een gerichte manier aan te spreken, (potentiële) klanten te overtuigen en nieuwe topmedewerkers te vinden. Het doel is om een bereik op te bouwen en een waardevol netwerk te creëren.


 




Hoeveel kost een LinkedIn-Account?

Het standaardprofiel op LinkedIn is gratis. Voor wie alleen maar op zoek is naar een baan, is dit geheel voldoende. Echter, zodra u Analytics gebruikt of LinkedIn echt voor zakelijke dingen wilt gebruiken, kan een premium pakket interessant worden. Er zijn vier varianten om uit te kiezen – afhankelijk van wat u wilt bereiken.

​Premium Career

rond €30

Premium Business

rond €45

Sales Navigator

rond €60

Recruitment

rond €90


 




Adverteren op LinkedIn

Een aansprekende titel, wat tekst en een foto: uw advertentie is al klaar. Met LinkedIn Ads hebt u verschillende advertentiemogelijkheden om uit te kiezen:

Dynamic Ads (Display)


Gesponsorde InMails (gepersonaliseerde berichten die rechtstreeks in de inbox van de gebruiker belanden)


Tekstadvertenties aan de rechterkant van de nieuwsfeed (tekst & kleine afbeelding)


U kunt LinkedIn Ads gebruiken om traffic te genereren naar een specifieke landingspagina. Die landingspagina kan op LinkedIn zelf zijn, of op uw website. Op die manier kunt u bepaalde inhoud promoten bij een zeer specifieke doelgroep. U bepaalt zelf de doelgroep en verfijnt die bijvoorbeeld op leeftijd, carrièreniveau en interesses.

De prijzen zijn afhankelijk van de specifieke doelstelling van uw campagne. Wanneer u advertenties op LinkedIn plaatst, betaalt u niet voor de advertentie zelf, maar voor de behaalde resultaten. Start en stop advertenties met een druk op de knop, wanneer u maar wilt.



 



LinkedInbedrijfsaccount

Als u uw bedrijf op LinkedIn wilt presenteren, moet u een bedrijfsaccount aanmaken. Vraag uw team om zich aan te melden op LinkedIn en om hun positie binnen het bedrijf daar te vermelden. Werknemers die dit doen, verschijnen op uw bedrijfspagina en uw bedrijf lijkt automatisch authentieker.

Om te laten zien wat uw bedrijf zo bijzonder maakt, wat er achter de schermen gebeurt of welke nieuwe product-samenwerkingen er zullen komen, moet u goede en regelmatige content te bieden.


Hier zijn een paar richtlijnen:

1. Regelmatig posten!

2. Gebruik verschillende mediaformaten!

3. Gebruik gesponsorde content!

4. Plaats alleen relevante inhoud!

5. Plaats eigen content! (Niet alleen het plaatsen van externe links, maar van uw eigen inhoud)



 


Waarom voor LinkedIn kiezen?

De vraag is eerder waarom niet. Er zitten namelijk meer dan 750 miljoen professionals en managers op LinkedIn. Wilt u dat uw bedrijf meer aandacht krijgt? – Dan zorgt u ervoor dat u goed te vinden bent. Ook op LinkedIn. Wat is het gezegde ook alweer? Learning by doing! Het beste is om gewoon te beginnen en meteen uw eerste campagne te ontwerpen. Wij helpen u graag verder.

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven