Open Site Navigation
Logo MKB online marketing

Een mooi website is leuk, en ook belangrijk natuurlijk. Maar wat heeft u er eraan als er niemand op komt? 

Om wat aan u website te hebben moeten potentiele klanten hem kunnen vinden in Google. Daar gaat seo voor zorgen. Met een goede seo strategie komt u bovenaan in Google terecht.  En dat betekend meer bezoekers dus meer klanten. 

Seo Goes

In het kort, wat houdt seo in?

Ik Google het even. Tegenwoordig is dat een veel gebruikte zin. We googelen wat af met z'n allen. Zoveel dat googelen zelfs een werkwoord is geworden. Maar om het antwoord te vinden op uw zoekvraag gaat heel wat vooraf. 
 

Een complex algoritme wat alles websites scant, in combinatie met een hele hoop websites die concurreren met elkaar. Nieuwe teksten, betere designs, snellere websites, betere links allemaal voor de begeerde eerste plekken in Google.

Die strijd om bovenin te komen in Google wordt search engine optimalisatie (seo) genoemd, of in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. 

Seo goes, waarom is dat belangrijk?

Dat we veel opzoeken op het internet is geen geheim meer. 68% van alle online ervaringen begint bij een zoekmachine. Dat is de overgrote meerderheid. En dat zijn dus heel wat mensen die u kunt bereiken.

Bij veel vormen van marketing worden mensen dingen voorgeschoteld waar ze op dat moment niet om vroegen. Bijvoorbeeld bij een advertentie voor een video, of op social media. Bij seo is dit anders. Je geeft letterlijk antwoord op de zoekvraag van mensen.

 

Als iemand seo Goes googelt, komt deze pagina naar boven. Hierin leg ik uit wat het is, waarom het belangrijk is en hoe wij u kunnen helpen. Geen vervelende reclame maar antwoord op de vragen die zoekers hebben. Daar draait seo om. 

Hoe gaan we te werk?

Elke seo plan is anders. De ene wilt gevonden worden in de omgeving Goes, een anders in heel Nederland of zelfs internationaal. Maar in de basis zijn 3 dingen belangrijk:

1.  SEO-Analyse

Stap één is de bestaande website in beeld brengen. Voldoet deze aan de eisen? Wordt hij goed gevonden? Zit de website technisch goed in elkaar. 

Is de huidige website een goede basis dan gaan we deze optimaliseren. Is dat niet zo, dan moeten we gaan kijken naar een volledig nieuwe website

2. Keywordonderzoek

Keywords zijn de zoekwoorden waar mensen op zoeken. Voordat we iets gaan doen gaan we onderzoeken op welke zoekwoorden het interessant is om gevonden te worden. We kijken dan naar hoe relevant ze zijn, hoe veel zoekvolume er op zit en of er een hoge concurrentie is. Op basis van dit onderzoek gaan we de verdere strategie uitwerken. 

3.  Concurrentieonderzoek

Er zijn natuurlijke meer kapers op de kust. En daar moeten we rekening mee houden. De beste strategie is meestal niet direct op het grootste zoekwoord te gaan zitten, maar juist de aandacht te focussen op zoekwoorden met kleinere volume. Zo voorkomen we dat er veel tijd en geld gaat zitten in concurrenten met andere sites. 

Hoe dit heeft uitgepakt voor onze klanten?

Google reviews

Ook meer resultaat uit online marketing?

U bent natuurlijk benieuwd wat dit concreet voor u betekend. Dat vertellen we u graag, nodig ons uit voor aan bakje!

 

En nee, we duwen niet gelijk een contract door uw strot, maar bespreken gewoon eerlijk de mogelijkheden. Ook wel eens lekker toch?