Open Site Navigation
Logo MKB online marketing

Email marketing

Met Email marketing kunt u (potentiele) klanten persoonlijk bereiken. Als email marketing goed wordt uitgevoerd is een goede en stabiele vorm van marketing die veel oplevert.

Uitleg email marketing

Genoeg gelezen?

andere vragen?

Of lees hieronder verder

Meer over ons weten?

Wilt u meer leren over de mensen achter MKB Marketing Zeeland?  Bekijk dan deze pagina.

Nog niet overtuigd?

Bekijk dan op deze pagina wat wij al bereikt hebben voor onze klanten.

Of bekijk wat anderen van ons vinden:

Google reviews

Email marketing

Voordelen email marketing

01. Meetbaar resultaat

Van het openen naar de mail tot de uiteindelijke conversie. Alles is meetbaar. Dit zorg ervoor dat het traject geoptimaliseerd kan worden waar nodig, en dat u precies weet wat het oplevert.

02. Direct en persoonlijk

Met email marketing bereikt u direct en heel persoonlijk uw doelgroep. Als de content goed is wordt de mail ook nog eens goed gelezen. Stukken vaker dan uw advertentie in de meeste bladen.

03.  Goed te automatiseren

U hoeft niet heel de dag mailtjes te typen want met goede software is email marketing volledig te automatiseren. Zo krijgen uw (toekomstige) klanten altijd het juiste mailtje op het goede moment.

Voordelen email marketing:

Wat is email marketing

Wat is email marketing?

Email marketing is een vorm van online marketing die onder ‘direct marketing’ valt. Het wil zeggen dat er een bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd. Bij email marketing kan dit bericht heel persoonlijk gemaakt worden: de mail kan worden afgestemd op de behoeften, recente aankopen en zelfs de naam van uw ontvanger!
Om marketing email te verzenden maakt u gebruik van speciale software. Hiermee kunt u de mails automatiseren, segmenteren en berichten sturen naar grote aantallen ontvangers.

Hiervoor kunt u email marketing inzetten

Email marketing kunt u goed gebruiken om het volgende te bereiken:

  • Geïnteresseerde bezoekers van uw website of webshop bewegen tot aankoop.

  • Vertrouwde klanten bewegen tot nieuwe aankopen

  • Vertrouwen creëren door expertise te delen in uw vakgebied

  • Nieuws en nieuwe producten met uw klanten delen

  • Klanten inspireren om nieuwe producten of diensten uit te proberen

  • Klanten vragen om een review te schrijven.

Email marketing voordelen

De voordelen van email marketing

Email marketing heeft een aantal voordelen. In het bijzonder voor het MKB. Het is namelijk een betaalbare, stabiele vorm van marketing die veel oplevert. Andere voordelen van email marketing zijn:

  • Het levert een meetbaar resultaat op

  • Email komt vrijwel zeker bij de ontvanger terecht (tenzij er sprake is van een volle mailbox of spam).

  • Email met relevante content wordt zeer goed gelezen

  • U kunt zelf bepalen wie de doelgroep is, of zelfs meerdere doelgroepen creëren zodat al uw (toekomstige) klanten relevante informatie ontvangen.

  • U kunt een groot aantal mails in één keer versturen.

  • Email marketing is goed te automatiseren, waardoor u er geen omkijken meer naar heeft.

  • Uit onderzoek is gebleken dat 69% van de mensen reclame bij voorkeur via email ontvangt. De kans op interesse is dus het grootst als u uw reclame per mail verstuurt

Om te zorgen dat email marketing slaagt, is het wel belangrijk om op een aantal punten te letten. Zo moet uw lezer snel kunnen zien dat de mail relevante informatie bevat: anders haakt hij of zij af. Kortom, de mails moeten ‘raak’ schieten om de interesse van de lezer te wekken. Hieronder leest u wat daarvoor belangrijk is.

Uitleg email marketing

Aandachtspunten bij emailmarketing: hier moet u op letten

Om te zorgen dat email marketing een goed resultaat oplevert, is het belangrijk om met een aantal punten rekening te houden. Daarbij is de boodschap die u overbrengt het belangrijkst:

  • De informatie in de mail moet relevant zijn voor uw ontvanger

  • De email moet een motiverende onderwerpregel hebben: kort, duidelijk en interessant.

  • De mail mag niet te lang zijn: de lezer haakt anders af.

  • Bij voorkeur beschrijft u een probleem (behoefte) van de ontvanger, en daarvoor biedt u ook de oplossing (het product).

  • De mail moet passen bij de ontvanger: gesegmenteerd op interesses, eerdere aankopen en bijvoorbeeld leeftijd.

Een goede email moet dus snel interesse wekken en mag niet te lang zijn. Andere aandachtspunten bij email marketing zijn:

  • Het is belangrijk om regelmatig berichten te sturen, anders raakt u uit de belangstelling.

  • Stuur bij voorkeur mails op vaste tijden

  • Test email campagnes eerst uit, zo ziet u hoe de mail overkomt en wordt ontvangen

  • U moet rekening houden met de privacy wetgeving (AVG)

  • Het is belangrijk om voor goede email marketing software te kiezen.

Email marketing voor webshops

Email marketing voor webshops

Een nieuw product presenteren? Of een product onder de aandacht brengen? Email marketing is bijna onmisbaar voor webshops: u kunt hiermee de relatie met bestaande klanten verbeteren en van een potentiële klant een betalende klant maken. Met email marketing voor uw webshop kunt u bijvoorbeeld:

  • Bezoekers herinneren aan producten in hun winkelwagentje

  • U kunt kortingsacties delen

  • U maakt een aankoop makkelijk door een link naar het product in de mail te zetten

  • In uw mail kunt u meteen uw social media pagina’s onder de aandacht brengen.

Email marketing uitbesteden

Email marketing uitbesteden

Email marketing uitbesteden heeft een aantal voordelen tegenover zelf uw campagne opzetten. Het is een vorm van online marketing die zich – ook bij uitbesteden – erg goed terugbetaalt. Of misschien moeten we zeggen: des te meer als u het uitbesteedt, omdat een online marketingbureau snel weet welke tactiek het beste werkt. Andere voordelen van email marketing uitbesteden zijn:

  • U heeft geen omkijken naar de emailmarketing: het kost u minder tijd

  • U voorkomt dat u geld uitgeeft aan weinig effectieve campagnes

Voor email marketing heeft u speciale software nodig. Het gebruik daarvan is betaalbaar, maar niet kosteloos. Door email marketing uit te besteden, voorkomt u onnodige kosten.

Email markeing MKB Marketing Zeeland

Email marketing uitbesteden bij MKB marketing Zeeland

Email marketing is één van de specialiteiten van ons MKB marketingbureau. Het is namelijk een effectieve vorm van marketing voor het midden – en kleinbedrijf. Emailmarketing is stabiel, brengt veel op en kan nauwkeurig gesegmenteerd worden. Wist u dat email zelfs beter wordt gelezen dan social media? Omdat email marketing niet duur is, past het goed bij het kostenplaatje van het midden – en kleinbedrijf. Zelfs email marketing uitbesteden is goed betaalbaar.

 

Benieuwd naar ons maatwerk? Dan kunt u gerust vrijblijvend contact opnemen.